سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

توجه کلی

برای واژه توجه تعاریف متعددی ارائه شده اما همه آنها به گونه مشترک بر داشتن یک جزء ارزیابانه و داورانه تاکید دارند. ایگلی و چایکن[1] (2007)، توجه را به صورت یک تمایل روانشناختانه برای ارزیابی یک موجودیت مستقل با درجاتی از علاقه یا عدم‌علاقه تعریف می‌کنند. تحقیقات در زمینه رفتار مصرف‌کننده به مطالعه اینکه چگونه افراد توجه‌های خود را نسبت به کالاها و خدمات شکل می‌‌دهند ادامه می‌دهد، با این هدف که دریابد مصرف‌کنندگان چگونه در ارتباط با اشیاء فکر می‌کنند یا چه احساسی به آنها دارند. درک این مطلب بازاریابان را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های مصرف‌کنندگان را پیش‌بینی کرده و به‌گونه استراتژیک رفتارهای آنها را تحت‌تاثیر قرار دهند. فعالیت‌های بازاریابی گسترده معمولاً با این مقصود انجام می گردد که گرایشات قوی و پایداری را در مصرف‌کنندگان خلق نماید(Protchard & Funk, 2010).توجه‌ها به گرایشات مساعد و نامساعد نسبت به اشیاء اجتماعی اطلاق می گردد. در نظر داشتن برند خود به صورت گرایشات مثبت و منفی نسبت به برند تعریف می گردد و در 5 دهه گذشته در تحقیقات بازاریابی بسیار مورد توجه قرار گرفته می باشد. این سازه در درجه اول به دلیل ماهیت ثابت و پایدار خود و سپس به دلیل مدل‌های تئوریک و مقیاس‌های خوش‌ساختار وابسته به آن رایج شده می باشد. با در نظر داشتن تأثیر بااهمیت در نظر داشتن برند در تاثیرگذاری بر رفتارهای انتخاب، محققان بر روی عوامل‌ تعیین‌کننده علََُُُُُُُِِِِِِّّّّی که در شکل‌دهی و تغییر در نظر داشتن برند موثرند متمرکز شده‌اند(Madhavaram & Appan, 2010).

توجه نسبت به یک هدف مشخص، یک تأثیر هدایت‌کننده و پویا در تاثیرگذاری بر رفتار بازی می کند. اگرچه متغیرهای نظری و غیرنگرشی هر دو بر رفتارها موثر هستند، اما دسته اول در طول زمان پایدارتر بوده، در حالی که دسته دوم بطور گسترده در میان رفتارها و زمینه‌های اجتماعی متغیر و پر تعداد هستند و همچنین ردیابی‌کردن آنها مشکل می باشد. همچنین توجه‌هایی که در اثر تجربه مستقیم مصرف‌کننده از برند بدست می‌آیند باثبات‌تر از توجه‌های ایجاد شده از تجربیات غیرمستقیم‌اند. این اشارات مبنی بر تمایل توجه برای تاثیرگذاری بر رفتار بااهمیت هستند و بطور اختصار می‌توان گفت که تحقیقات پیشین پیشنهاد کرده‌اند که درک توجه‌ها در مقایسه با رفتارها بسیار اهمیت دارد(Rani & Velayudhan, 2008).در حقیقت، هدف بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی این می باشد که توجه افراد نسبت به برندها، کالاها و رفتارهای فعلی تغییر دهند. بازاریابان با این فرض این کار را انجام می‌دهند که خلق توجه مثبت نسبت به برند به سازگاری نظری در رفتارهای خرید منجر شده و فروش شرکت را افزایش خواهد داد. با این حال، بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که رفتارهای افراد همواره هم‌جهت با توجه‌های گزارش‌شده از سوی آنها نیستند. برای مثال مصرف‌کننده‌ای که توجه مثبتی نسبت به محصولات با ماندگاری بالا دارد ممکن می باشد به دلیل دسترسی محدود، آنها را خریداری نکند، در حالی که یک مصرف‌کننده با توجه منفی به دلیل فشار اجتماعی این محصول را خریداری می کند(Kerckhove, Vermeir,& Geuens, 2011).

[1]– Eagly & Chaiken

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید