سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

مدیریت برند

هنر خلق و حفظ یک برند را مدیریت برند می‌نامند (برند، 25:1387). برندها مانند محصولات چرخه عمر محدود ندارند و پس در تئوری‌ها بایستی برای همیشه به بقای خود ادامه دهند. اما برای حصول چنین امری بایستی تدابیر آن به‌دقت کنترل و هدایت گردد تا برند به رشد خود ادامه‌ دهد. مدیریت برند فرآیندی‌می باشد که تمام فعالیت‌های برند را کنترل می کند و به مطالعه راه‌های درک برند توسط مشتریان می‌پردازد. برای این کار آغاز بایستی اهداف و جایگاه برند را برای فرق هر چه بیشتر از رقبا به گونه شفاف تعریف نمود تا بتوان بر ارزش‌های برند اضافه نمود (گسیلی و نادری، 1388).

در واقع مدیریت برند مفهومی بین مشتری و سازمان می باشد و کوشش در ایجاد تعادل و یکپارچه‌سازی بین آن دو را دارد. ایجاد تعادل بین بازار بیرون و امکانات داخلی سازمان و ادراک مشتری، از دیگر اهداف مدیریت برند می باشد. مدیریت برند کاربرد تکنیک‌های بازاریابی برای یک محصول یا خدمت، خطوط تولید یا برند می‌باشد. بازاریابان، برند را به عنوان یک تعهد ضمنی می‌بینند که بایستی سطحی از کیفیت را که مردم از یک برند انتظار دارند، در خرید‌های حال و آینده آنان پیش روی محصولات و خدمات مشابه تامین نماید (وظیفه‌دوست و همکاران، 1389).

5-1-2-2-برندینگ[1] (برندسازی)

برندینگ یا برندسازی فرآیندی‌می باشد که طی آن، سازمان با افزودن سطح احساسی و عاطفی مرتبط با یک محصول یا خدمت کوشش در ارتقاء ارزش‌ آن برای مشتریان و سایر ذینفعان دارد ( واژه‌نامه برند، 49:1388). در واقع، برندینگ فرآیندی‌می باشد که باعث ایجاد معنی و ارزش‌افزوده در محصول یا خدمت می گردد و به‌گونه گسترده بر ادراک، شخصیت فیزیکی و بالطبع تجربه بهره گیری از محصول و یا خدمت تاثیر می‌گذارد (گسیلی و نادری، 1388).

واژه‌نامه بین‌المللی بازاریابی نیز برندسازی را این‌گونه تعریف می کند: بهره گیری شرکت از تکنیک‌هایی خاص برای اینکه سازمان، محصول و یا خدمت خود را از دیگران قابل تشخیص سازد. یعنی سازمان چگونه هویت و کارکرد خود را در بازار اظهار می کند(Yadin, 2002).

در تفکر امروزی بازاریابی، برندسازی فرآیند شناسایی و متمایزساختن یک محصول یا خدمت و بنانهادن یکتایی و منحصربه‌فرد‌بودن آن می باشد. برندسازی بخشی از فرآیند حساس‌بودن به چگونگی درک مشتریان از محصول یا شرکت می‌باشد. اسکات بدوری[2] نویسنده کتاب “دنیای جدید برند”، برندینگ را این‌گونه تعریف می کند: برندینگ به این مفهوم می باشد که یک چیز عادی را به‌گونه‌ای بهبود دهیم تا ارزشمند‌تر و پرمعناتر گردد (کاتلر و فورچ[3]، 11:2006).

[1]– Branding

[2] – Scot Bedury

[3] – Kotler & Fourch

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas