شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

– مقدمه

در دنیای امروز برندها به عنوان یکی از انواع مالکیت‌های فکری، تأثیر موثری در توسعه و کسب درآمد بیشتر برای واحدهای تجاری دارند. در این بین موضوعات مرتبط با برند، مانند ارتباطات مصرف‌کننده-برند که خود در برگیرنده مفاهیم مهمی زیرا تعهد، اعتماد و یا وفاداری به برند می باشد و می‌تواند نتایج مثبت زیادی برای شرکت‌ها و مدیران به همراه داشته باشد، در تحقیقات بازاریابی بسیار مورد توجه قرار گرفته می باشد.

یکی از ابعاد ارتباطات مصرف‌کننده-برند، وجه عاطفی این ارتباط می باشد که به مراتب بالاتری از وفاداری صرف و یا هوادار برندی خاص بودن مربوط می گردد. این مرتبه را می‌توان شامل مفاهیمی زیرا دلبستگی به برند و پیوند عاطفی با آن و نیز احساسی نظیر “شیفتگی” که موضوع اصلی این پژوهش می باشد، دانست. مطالعه این حالات و روابط عاطفی که افراد می‌توانند با اشیاء بیجانی زیرا برندها مستقر کنند حوزه بسیار جدیدی در علم بازاریابی می باشد و در کشور ما نیز چندان به آن پرداخته نشده می باشد.درک ابعاد مختلف و عوامل موثر بر ایجاد چنین احساساتی در مصرف‌کننده می‌تواند به بازاریابان در درک بهتر رفتار پیچیده و پویای مشتریان کمک کند و برای صاحبان کسب‌وکار نتایج مهمی زیرا فروش‌های بیشتر و وفاداری واقعی مصرف‌کنندگان به برند را به دنبال داشته باشد.

در این فصل از پژوهش حاضر به اظهار کلیات پژوهش می‌پردازیم تا در آغاز ذهن خواننده را با تقشه راه و مسائل اصلی پژوهش آشنا کنیم. توضیحات این فصل اظهار مسئله و ضرورت و اهمیت انجام پژوهش و نیز اهداف آن را اظهار می کند. همچنین به تبیین مدل مفهومی پژوهش، فرضیات و روش‌شناسی، نحوه انتخاب نمونه آماری خواهیم پرداخت و در انتها نیز مختصری از محدودیت‌ها و موانعی را که محقق با آنها در جریان انجام پژوهش روبرو بوده اظهار خواهیم نمود.

با در نظر داشتن اهمیت موضوع و نیز نو بودن آن امید می باشد که پژوهش حاضر بتواند راه‌ها و چشم‌اندازهای جدیدی را پیش روی مدیران و بازاریابان شرکت‌ها قرار دهد و به آنها کمک کند تا با سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر بر روی جنبه‌ها و قابلیت‌های عاطفی برندهایشان، از مزایای ارتباط نزدیک مصرف‌کننده با برند بهره‌مند شوند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas