سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 ارتباط بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی

قسمتی از متن پایان نامه :

  

مدل لاینه – لی

این مدل توسط کارن لاینه، استاد دانشکده مسائل امور شهری و جونگ وولی، استاد دانشکده تجاری دانشگاه نوادا لاس وگاس ارائه و برپایه یکسری امکان سنجی­های مدیریتی، سازمانی و فنی و طبق تجربیات ایالات متحده بنا شده می باشد. این بحث از دولت ایالتی نشأت می­گیرد و نوآوری­های مدل در دو سطح دولت محلی و مرکزی کاربرد دارد. طبق نظر این دومحقق برای ایجاد یک دولت الکترونیک مبتنی بر اینترنت و روش‏های دیجیتالی مراحل زیر ضروری می باشد. شکل شماره یک این مراحل را به همراه ابعاد آنها نشان می‏دهد(کیلی ، 2003).

مرحله اول – فهرست برداری: به دلیل درخواست شهروندان، فشار فناوری اطلاعات، بالارفتن دانش فنی کارکنان و درخواست صاحبان سهام وجود وب‏سایت دولتی ضروری می باشد. با ایجاد این سایت شهروندان می توانند از نحوه ارائه خدمات و نحوه خدمات بعداز آن با دریافت اطلاعاتی از سایت­ها و روش‏های دولتی آگاهی یابند. با شعار شهروندان به عنوان مشتری، مقدار اطلاعات قابل ارائه بایستی افزایش یابد و با ایجاد یک سایت فهرست، امکان اتصال و بهره گیری برای سایر سایت‏ها نیز فراهم گردد. (لاین و جان ، 2001).

به گونه معمول در سایت فهرست، موضوع‏ها براساس وظایف یا عنوان‏های وزارتخــانه ها و مؤسسات دولتی طبقه بندی می‏شوند. در ضمن برای به‏روز نگه داشتن سایت­های دولتی، با در نظر داشتن تغییرات متفاوتی که در روش‏ها و مقررات انجام می گیرد، به گونه سریع بایستی در اطلاعات وب سایت­ها اصلاحات لازم به‏اقدام آید. همچنین مسئولیت هرکــدام از مؤسسات دولتی در هماهنگی، برنامه ریزی و حفظ وب سایت مشخص گردد. البته ممکن می باشد یک مؤسسه مرکزی مسئولیت وب سایت‏های دولتی را برعهده بگیرد. در این مرحله هیچگونه تغییری به لحاظ الکترونیک اتفاق نمی­افتد بلکه تنها به پرکردن یکسری فرم­ها محدود می‏گردد. (تامبوریس و همکاران[1] ، 2003).

در پایان بایستی گفت که ایده خدمات قابل دسترس برای همگان مستلزم روش‏های برخط و غیرالکترونیک می باشد زیرا همگان ممکن می باشد به امکانات اینترنتی دسترسی نداشته باشند. (لاین و جانگ، 2001).

مرحله دوم – تراکنش: در این مرحله شهروندان روز به روز خواستار گسترش انجام کارهایشان به صورت الکترونیک هستند. پس، کارگزاران، مدیران دولتی و شهروندان با بودن کانال­های ارتباطی مقدماتی برخط، به دنبال افزودن بر این کانال های ارائه خدمات هستند. این نوع ارتباطات امید به بهبود کارایی را برای طرفین افزایش می­دهد. شهروندان به تدریج از مزایای دولت الکتـرونیک همچون خدمت رسانی در همه اوقات روز، صرفه جویی در وقت به دلیل عدم مراجعه حضوری و مواجه شدن با معضلات رفت و آمد، ایستادن در نوبت و عدم پاسخگویی در اداره­ها آگاهی می­یابند. این خود باعث گسترش بهره گیری از دولت الکترونیک می­گردد. ثبت فعالیت­های وسایط نقلیه یا پرکردن فرم‏های مالیاتی سرآغاز چنین خدمات تراکنش محور هستند. در ایـــن مرحله، روش­های ارتباطی به گونه­ای تنظیم می­شوند که روابط دوطرفه باشد. این توانایی باعث اعطای تأثیر فعال تری به شهروندان می­گردد زیرا آنها به گونه مستقیم می­توانند با مسئولان مربوط تماس مستقر کنند. درنهایت اینکه در این جامعه پاسخگویی و کیفیت سیستم­های ON-LINE با سیستم های OFF – LINE مقایسه می­گردد و یکپارچگی آنها مدنظر قرار می­گیرد(کیلی ، 2003).

[1]-Tamboris

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-4-اهداف پژوهش

1-4-1- هدف اصلی

  1. تعیین ارتباط بین بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی

1-4-2- اهداف فرعی

  1. تعیین ارتباط بین بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
  2. تعیین ارتباط بین بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی)
  3. تعیین ارتباط بین بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
  4. پیش­بینی اندازه بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک براساس ابعاد اعتماد عمومی

1-4-3- اهداف جانبی

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. تعیین اندازه بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
  2. تعیین اندازه اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه
  3. تعیین تأثیر متغیرهای جمعیت شناختی در بهره گیری شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
  4. تعیین تأثیر متغیرهای جمعیت شناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه