سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

روش پژوهش

پژوهش به فرآیندی تصریح دارد که برای گردآوری و تحلیل داده بهره گیری می گردد، تا فهم ما نسبت به موضوع مورد مطالعه افزایش یابد. بطور کلی پژوهش از سه گام اصلی تشکیل شده می باشد: (1) طرح یک پرسش، (2) گردآوری داده‌ها برای پاسخ به آن پرسش، (3) ارائه پاسخی به آن پرسش (دانایی‌فرد، الوانی و آذر، 1387: 28).

پس پژوهش را می‌توان چنین تعریف نمود: فعالیتی نظام‌مند و سازمان‌یافته برای مطالعه مساله‌ای خاص که مستلزم راه‌حلی می باشد. پس پژوهش، تصریح به مجموعه گام‌هایی دارد که هدفش یافتن پاسخ‌هایی برای مسائل موجود در محیط کاری می باشد (دانایی‌فرد و همکاران، 1387: 28).

شیوه‌های پژوهش تصریح به روش‌ها یا راهکارهایی دارد که به مدد آنها مطالعات پژوهشی انجام می گردد(دانایی‌فرد و همکاران، 1387، 28). به گونه کلی شیوه‌های پژوهش در علوم مدیریت و نیز علوم رفتاری را می‌توان با در نظر داشتن دو ملاکِ هدف پژوهش و نحوه گردآوری داده‌ها تقسیم نمود.

1-2-3- هدف پژوهش

پژوهش را به دو مقصود مختلف انجام می‌دهند. نخست حل مشکلاتی که در حال حاضر در محل کار هست و دوم، افزودن به مجموعه دانش بشری در زمینه خاصی که مورد علاقه محقق می باشد.

1-1-2-3- تحقیقات بنیادی

تحقیقات بنیادی جهت معتبر ساختن نظریه موجود یا درک بیشتر از یک مفهوم یا پدیده می باشد. تحقیقات بنیادی کوشش در توسعه مرزهای دانش دارد. برای مثال، تحقیقات بازاریابی بنیادی ممکن می باشد یک فرضیه را در مورد تصمیم‌گیری با سطح درگیری بالا یا پردازش اطلاعات مشتری مورد آزمون قرار دهد. بیشتر تحقیقات بنیادی در دانشگاه‌ها اجرا می گردد و یافته‌های آنها در نشریاتی مانند مجله بازاریابی منتشر می گردد ( دهدشتی‌شاهرخ و بحرینی‌زاده، 1389 :20).

2-1-2-3- تحقیقات کاربردی

در اغلب موارد تحقیقات بازاریابی برای درک بهتر بازار، یافتن علت شکست یک استراتژی و کاهش عدم تصمیم‌گیری مدیریت انجام می‌گیرد. کلیه تحقیقاتی که در این راستا انجام می‌گیرد، تحقیقات کاربردی نامیده می گردد. بیشترتحقیقاتی که از طریق کسب‌وکارها انجام می‌گیرد کاربردی هستند.در واقع هدف از پژوهش کاربردی، یافتن راه‌حل برای مشکلی خاص می باشد ( دهدشتی‌شاهرخ و بحرینی‌زاده، 1389: 20).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas