سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

رفتارهای مبتنی بر اشتیاق

رفتارهای مبتنی بر اشتیاق که به عنوان یکی از ابعاد و عوامل موثر بر شیفتگی به برند مطرح هستند شامل سه جزء اشتیاق، درگیری با برند[1] و تمایل به سرمایه‌گذاری منابع[2] (انرژی، پول و زمان) می شوند که در زیر به تبیین آنها می‌پردازیم:

1-3-2-2-2-اشتیاق

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

هتفیلد و والستر[3] (1978) اشتیاق را به عنوان یک پیوند و وابستگی عمیق با هدف اتحاد و یکی‌شدن با شخص دیگر تعریف کرده‌اند. علاقه متقابل (یکی‌شدن با طرف دیگر ارتباط) همراه با حس شکوفایی و شادی می باشد و یک برانگیختگی روانشناسانه عمیق را به دنبال دارد. بائومیستر و براتسلاوسکی[4] (1999) تعریف دیگری از اشتیاق ارائه و اظهار کردند که اشتیاق شامل احساسات قوی نسبت به فرد دیگر می باشد. این احساسات با ویژگی‌هایی زیرا انگیختگی روانی و تمایل به یکی‌شدن با شخص دیگر شناخته می شوند. با این تفاصیل، اشتیاق در روابط میان‌فردی حضور شخص دیگر را در افکار فرد ، آرمانی‌ساختن شریک ارتباط و همچنین خود ارتباط و تمایل به روابط دوطرفه را ایجاب می کند. بعضی از این خصوصیات با محتوای مصرف نامربوط هستند: مصرف‌کنندگان معمولا از برندها انتظار تقابل و روابط دوطرفه کامل را ندارند، هر چند که این احتمال هست که مشتریان متعهد و وفادار یک برند انتظار پاداش‌های مناسب‌تری از برند مورد علاقه‌شان داشته باشند.

در محتوای مصرف اشتیاق به برند به صورت یک توجه عاطفی قوی و مثبت به یک برند خاص که به وابستگی احساسی منجر شده و فاکتورهای رفتاری مرتبطی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، تعریف می گردد. این احساس همچنین اظهار‌کننده شوق، گرمی و شادی و سرور در روابط مصرف‌کننده-برند می باشد و احساسات عمیق و مثبت انگیخته نسبت به برند را بازتاب می‌دهد. یک مصرف‌کننده که اشتیاق زیادی نسبت به برندی خاص دارد در یک ارتباط احساسی با آن درگیر می گردد و اگر برند در دسترس وی نباشد فقدان آن را احساس می کند.

پس اشتیاق به برند را می‌توان به صورت یک احساس عمیق که مصرف‌کننده نسبت به برند دارد تعریف نمود. این احساس بر تمایل مصرف‌کننده به شکل‌دادن روابط نزدیک با برند و انگیختگی روانشناسانه وی از داشتن یا مصرف‌کردن برند دلالت دارد. اشتیاق به برند شامل دو جزء می باشد: حضور برند در ذهن مصرف‌کننده و آرمانی‌ساختن برند. پس می‌توان گقت که اشتیاق به برند شامل برانگیختگی، شیفتگی و تفکر دائم نسبت به برند می باشد. بائوور و همکاران[5] عناصر تشکیل‌دهنده اشتیاق به برند را مطالعه کردند و به تاثیر 4 متغیر پی‌بردند: منحصربه‌فرد‌بودن، توانایی در اظهار برداشت افراد از خود، پرستیژ و خصوصیات مربوط به لذت و خوشی.  هر چند که منحصربه‌فردبودن برند به عنوان یک پیشایند از اشتیاق به برند مطرح می باشد اما، به عنوان یکی از ابعاد وابستگی مصرف‌کننده به برند نیز مورد توجه قرار گرفته می باشد. اشتیاق به برند همچنین منعکس‌کننده بعضی ویژگی‌های فردی مانند برون‌گرایی‌ست. مدلی که آلبرت و همکاران در ارتباط با مفهوم اشتیاق به آن دست یافتند در شکل 7-2 نشان داده شده می باشد(Albert et al, 2012):

[1] – Brand Involvement

[2] – Willingness to Invest Resources

[3] – Hatfield &Walster

[4] – Baumeister & Bratslavsky

[5] – Bauer et al

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas