سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند مورد مطالعه برند آدیداس

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– مقدمه

فصل سوم به روش پژوهش اختصاص دارد. دستیابی به شناخت علمی میسر نخواهد گردید مگر اینکه با روش‌‌شناسی صحیح انجام گیرد. برای تعریف روش پژوهش آغاز بایستی تصویری اجمالی از دو واژه “پژوهش” و “روش” فراهم آید. روش، مجموعه شیوه‌ها و تدابیری می باشد که برای شناخت حقیقت و برکناری از لغزش به کار برده می گردد. از این دیدگاه روش، دارای ویژگی‌هایخاصی زیرا “انتظام”، “عقلانی‌بودن”، “برخورداری از روح علمی” و “واقعیت‌گرایی” می باشد. لذا روش، نه تنها کم اهمیت‌تر از محتوای پژوهش نیست بلکه در آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما پژوهش عبارت می باشد از تلاشی منظم و سازمان‌یافته برای مطالعه مساله‌ای خاص که یک راه حل نیاز دارد. پژوهش، شامل گام‌هایی می باشد که طراحی و پیگیری می شوند تا پاسخ‌هایی برای مساله مورد مطالعه ما در محیط کاری به دست آید (اعرابی و فیاضی، 1388). حال با در نظر داشتن تعریف روش و پژوهش، می‌توانیم تعریفی صحیح از روش پژوهش ارائه دهیم. روش‌شناسی علمی، نظامی از قواعد و روش‌هایی می باشد که پژوهش بر آن بنا نهاده شده می باشد و ادعاها در مورد مساله پژوهش مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. روش علمی پژوهش، به همه مراحلی تصریح دارد که در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای رسیدن به یک هدف معین (که همان حقیقت می‌باشد) مورد بهره گیری قرار می‌گیرد. در واقع هدف از روش علمی، کشف حقیقت می باشد. روش پژوهش علمی به گونه کلی شامل پنج مرحله پیوسته می باشد:           (1) انتخاب، تحلیل و تبیین مسئله پژوهش،(2) گزینش، طراحی و تشریح روش‌های کار،(3) گردآوری اطلاعات و داده ها،(4) طبقه‌بندی و تجزیه‌وتحلیل و تفسیر داده‌ها و(5) تدوین گزارش پژوهش (حافظ‌نیا، 1389:54).

لذا در این فصل آغاز به تبیین روش‌شناسی پژوهش می‌پردازیم. سپس ابزار گردآوری اطلاعات و ویژگی‌های آن مانند روایی و پایایی را ارائه می‌دهیم. در ادامه جامعه آماری و روش نمونه‌گیری و حجم نمونه انتخاب‌شده را اظهار می‌کنیم. در انتها هم مختصر توضیحی درمورد روش تحلیل داده‌ها می‌دهیم.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

این پژوهش شامل اهداف نظری و اهداف کاربردی به تبیین زیر می‌باشد :

1-3-1- هدف نظری

شناسایی عوامل موثر بر شیفتگی به برند در مصرف‌کنندگان برند آدیداس[1]

2-3-1- هدف کاربردی

کمک به تولیدکننده پوشاک ایرانی برای ارتقای جایگاه برند خود در بازار بسیار رقابتی و شیفته‌کردن هر چه بیشتر مصرف‌کننده به تولیدات پوشاک ایرانی.

[1] – adidas